TU-Noord blog

De TU-Noord blog is bestemd voor berichten die met de wijk TU-Noord en omgeving te maken hebben. Bijvoorbeeld opmerkelijke gebeurtenissen, bouwactiviteiten, verkeer en foto’s.
Berichten in de blog worden door leden van de belangenvereniging TU Noord op eigen initiatief geplaatst. Het officiële beleid, standpunten en een archief met documenten rondom procedures en planvorming staat op de website van de belangenvereniging.

2 reacties

  1. Kruizing Mekelweg/Jaffa laan staan 2 verkeerswachters, die het fietsverkeer stop zetten, zodat de auto ‘s
    ook gelegenheid hebben om door te rijden. Echter, komend met de auto vanaf de Rotterdamseweg en men wil oversteken naar de Jaffalaan is er tussen 8.30 -9.30 en 16.30-17.30 geen doorkomen aan voor de autorijder. Het verbaast mij nog steeds, dat er geen grote ongelukken gebeuren. Bestaat er een mogelijkheid, dat hier ook verkeerswachters komen. met vriendelijke groeten, Tom Clavan

  2. Zojuist zag ik het bovenaanzicht van de nieuwe Sebastiaansbrug. Ontwerp met fiets/voetpaden, dubbele trambaan en 2 maal 1 rijbaan voor auto’s. Het bovenaanzicht ziende, zie je dat er ruimte is voor 3 rijstroken, er zijn namelijk erg brede verdrijfvakken te zien. Daarnaast ligt een fietspad/voetpad. Hoe gemakkelijk is het, om het fiets/voetpad met een lichte constructie aan de zijkant van de brug te monteren en de vrijgekomen ruimte ook te benutten voor autoverkeer. En voila, de brug is in beginsel voorbereid om met 2 maal 2 autostroken in te richten, wat ook perfect aansluit op de Zuidwal.
    Kortom, de gemeente wil hoe dan ook de mogelijkheid openhouden om veel verkeer over de Sebastiaansbrug te leiden, waar wij als buurt niet op zitten te wachten. Als het ooit zover komt kan de Belangenvereniging haar dossiers lichten, want hoe vaak is dit niet inzet geweest van discussies en procedures de afgelopen 10 jaar om dat tegen te houden. Dat heeft dus helaas niet geholpen, de gemeente heeft met een verhullend ontwerp toch haar zin weten door te drijven om de Sebastiaansbrug als zware verkeersader te behouden.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *