Pleidooi voor openbreken discussie Sebastiaansbrug

Belangengroep “De Brug Moet Beter” is een gebundeld initiatief van groepen omwonenden en anderen rondom de Sint Sebastiaansbrug.

Zij allen zien een toekomstperspectief van een lagere, smallere en stillere brug.

Nu de variant ‘Tafelbrug’ is vervallen, is er ruimte voor een nieuwe uitgangspunten.

Breed gedragen door omwonenden, belangenverenigingen en andere betrokken partijen in de stad zien wij graag een lagere en smallere brug als variant onderzocht.

Lees het Manifest De Brug Moet Beter 12 juni 2015

AukE_Seb_Brug

 

 

 

 

 

 

 

(c) Auke 2015

2 reacties

  1. Een erg sympathiek voorstel. Maak de brug zo sober en eenvoudig mogelijk. Hoogte kost geld. Breedte ook. Ontwerp een smalle brug voor 2 autostroken, 2 tram/busbanen, 2 fietsstroken en 2 trottoirs. Meer is niet nodig. De brug hoeft ook niet hoger te zijn dan 2 m boven maaiveld, zodat het fietspad langs het kanaal er nog net onderdoor kan. Of de brug kan eventueel nog lager, door het fietspad iets verdiept aan te leggen.
    Het de uitzondering op de regel, deze keer is het echt zo: goedkoop is goedkoop.

  2. Helemaal mee eens. We hebben nu al jaren een “beperkte” brug en dat bevalt prima. Waarom zo’n belachelijk groot ding. 2+2+2+2 is ruim voldoende. Een doorvaarthoogte van 2,5 meter is prima. Dat betekent wel dat de brug net zo vaak geopend wordt als de Koepoortbrug en dat levert toch geen extra klachten op. Men doet het daarmee en is dit gewend. Het eerdere argument dat het 4 of 4,5 meter moet zijn vanwege de beroepsvaart is allang achterhaald. Kijk maar eens naar de Kruithuisbrug. Die is 5,40 meter hoog en die gaat nog veelvuldig open. Als je geen opening voor de beroepsvaart wil hebben dan moet je naar 7 meter ! !
    Het grootste voordeel naast de kosten is een minder hoog talud en dat betekent dat de tram veel makkelijker deze brug kan nemen.
    Kortom; In Delft liggen al zoveel bruggen die laag zijn, dat die ene er ook wel bij kan.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *